Söndag

Idag kändes solen riktigt varm. Temperaturen i Chicago flukturerar verkligen från dag till dag. Och just idag kändes det som om våren ska titta fram vilken sekund som helst. Hur har ni det i Sverige? Har fått höra rykten om att all snö försvunnit och att solen välkomnar våren.

Söndagsmiddagen bestod idag av min första hemlagade måltid i USA. Vilken underbar känlsa, gå in i en affär och fråga sig själv "Anna, vad vill du äta till middag?" Det slutade med Cesarsallad till förrätt och ryggbiff med rödvinssås och stektpotatis till varmrätt. Min mage kurrar av lycka.

Mellan den 12-21 mars är det Spring Break i hela USA, alltså alla universitet har ledigt under samma vecka. Vi har idag slagit klubban i bordet och bestämt oss för att åka till Cancún i Mexico. Bara efter att ha Googlat "Spring break Mexico Cancún" och klickat sig vidare på bilder, inser jag att det här kommer vara en av de roligaste veckorna i mitt liv. Vi är ett helt gäng med härliga människor som kommer åka dit tillsammans, så bättre kan det nog inte bli.

Nu ska jag krypa ner under mitt duntäcke.


Hemlagad söndagsmiddag står nu uppskrivit att bli tradition.



Nyfika på Spring Break i Cancún?


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0