Storstädning

Idag har jag varit uppe med tuppen. Slängt in en maskin tvätt, dammsugt och våttorkat golvet. Så nu är här rent och fint. Det såg verkligen ut som sju svåra år här hemma! Längtar så oerhört mycket efter en alldeles egen lägenhet, kommer bli så underbart nästa höst. Kan knappt vänta med att leta inredning och piffiga saker.

Igår gjorde jag något dumt, jag råkade radera min postavi från Adlibris. Mitt uppdrag idag blir att smöra för dem på posten och be dem leta upp mitt paket.

Helt galet, det är bara sex veckor kvar på terminen! Det är både ett lyckorus och med sorgset hjärta att lämna Jönköping. Jönköping är en vacker stad som ligger intill Vättern och en hel del mysiga små cafeér, men Jönköping är dock lite för litet för mig. Jag är mer personen som gillar stora städer med fart och fläng. Sveriges bästa stad, enligt mig, är Stockholm. Har verkligen en stor dragningskraft till huvudstaden, speciellt sommartid.
På tal om städer så är min flytt till Chicago bara runt hörnet. Det är USA's tredje största stad. Terminen börjar den 18 januari och med bara 6 veckor kvar på höstterminen kommer flytten snart och jag kommer läsa en termin på North Park University.


Jönköping International Business School



North Park University





Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0