Man kan inte alltid vara världens bästa flickvän...

Men igår fick jag ett meddelande av S♥ där det stod att det är tur att världens bästa flickvän har tittat fram igen, det var längesen jag såg henne sist. Kanske det kanske, men om man alltid är världens bästa märker han inte när jag väl gör något extra. Igår lagade jag både tonfiskspasta och la i matlådor, bakade scones och lagade en världigt god korvstroganoff till kvällsmat. I muta mot att S♥ och jag skulle köra en runda till IKEA igår (igen) fick jag dammsuga lägenheten imorse. 50kvm går snabbt att städa, men undrar när han dammsög sist?! Kan det ha varit när jag hade storstädning i julas?! För, ni vet, när man dammsuger en massa och allt damm fastnar på munnstycket på dammsugen? Precis så blev det bara av att dammsuga mitt på golvet. Jag tror inte att min förkylning är en riktig förkylning, utan att den är en astma attack av allt damm. Vad tror ni? Han är en jävlen på att plocka undan efter sig, inte en pryl ligger framme mer än hans morgontofflor, men när det kommer till städning vet jag inte vem som uppfostrat honom. Tur är väl det att vi ska ha städtant i vår lägenhet till nästa vår.

Jag har varit en runda nere i källaren idag och rotat lite bland alla mina hemgiftssaker, är tvungen att ta med mig lite nu påväg upp till Jönköping. Det blir ju flytt på söndag, så bestick, glas, tvättkorg, kastruller och lite annat skoj måste med upp, samt min nya dammsugare och TV.

Nu ska jag börja förbereda lite, för O kommer om en stund och vi ska äta våfflor till lunch. En riktig lyxlunch!







Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0