Shampootest

Jag har testat lite olika sorters shampoo och conditioners den senaste tiden. I vanliga fall brukar jag använda mig av Loréal Expert för slitet hår, vilket alltid har fungerat hur bra som helst. Men det är kul med förnying!

1. Tigi - Catwalk Curls Rock

Först ut är Tigi's hårprodukter för lockigt hår. Min frisör berättade att hårvårdsprodukter för lockigt hår gör att topparna inte ser frizziga ut, även om de börjar bli slitna. Både shampoo och conditioner är dryga, köps i stora flaskor och de varar länge! De kostar runt 500kr för båda två, ett acceptabelt pris. Det stämmer dock inte helt att topparna inte ser frizziga ut efter ett tag.

Betyg: 3.5

2. Just Glow

Just Glow är ett nyligen nyutkommet shampoo och balsam, som kan köpas på bland annat H&M. Det doftar helt underbart och doften håller i länge. Men man behöver nästan en fjärde del av balsam flaskan för att det ska verka över huvudtaget! De kostar runt 29kr per flaska.

Betyg: 1

3. Lee Stafford

Lee Stafford finns att köpa hos bla. Frisörer, ICA Maxi och Coop Forum. Jag har testat både Shampoo, Conditioner och Hårspray. De luktar otroligt gott och är väldigt dryga i konsistensen. Flaskorna kan jag tycka är lite för små, men lagom för att användas i träningsväskan eller på resan. De reparerar håret, ger det glans och tar bort den slitna känslan i topparna. Priset ligger runt 99kr per flaska. Helt klart min nya favorit!

Betyg: 4,5


Comments
Posted by: Alice

Hej gumman! Är det du!? Blev helt förvånad när jag tryckte på din signatur du lämnat, haha :) Vilken fräsch blogg, jag kanske ska byta till blogg.se jag med? :) Finns knappt några bra funktioner på min, och den ser hemskt ut som du ser..Kul att du hittade min blogg! Kram

2010-02-23 @ 23:07:18
URL: http://bjorkette.blogspot.com

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0