Fredag

En ledig fredag är så underbart att vakna till. Sitter i min morgonrock med en kopp kaffe och planerar min dag. Jag har varit väldigt duktig den här veckan med en massa pluggande, så idag är det dags att ta tag i annat här hemma. Nu blir det strax storstädning i hela lägenheten. Det känns verkligen hur smutsigt som helst här. Något av det första jag kommer att skaffa mig när jag slutat studera är en städerska. Livet är för kort för att slösa bort massor av tid på något sådant. Läste i Principles of Economics (Macro-boken) igår att framför allt en kvinna med hög utbildning får offra för dyr opportunity cost/time av att ägna för mycket tid i hemmet. Med aktiviteter som inte räknas in i BNP/capita. Enligt boken, är det då bättre att betala någon med lägre opportunity cost med mindre utbildning att göra jobbet åt en och sedan betala för det. Jag slår stort för denna teori!

I eftermiddag blir det spinning på Friskis & Svettis och efter det Tapas på Anna-Greta och bio med L. Inget går upp mot en riktig tjejkväll.


Comments
Posted by: bella

Vilken fin blogg! Tack så mycket!

2010-02-19 @ 10:47:54
URL: http://fyramanader.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0