En helg i Jönköping med min Älskling

Nu är det tyst och stilla i mina lägenhet igen. Känner redan en stor saknad efter S, fast han bara varit borta från mig i en halv timme. Hade önskat att vi haft mer tid tillsammans. Det blir så stor omställning för oss varje gång vi är tillsammans, sen när allt börjar flyta på så bra då tar helgen slut.

I fredagskväll när han kom upp åt vi först en väldigt sen middag med lite Tapas som jag lagat, en flaska vin och massor av mys i soffan. Han somnade dock som en stock framför tv väldigt snabbt, så kvällen varade inte allt för länge. Efter en jobbigt varm natt i min 90-säng, vaknade vi tidigt och åt en god frukost med massor av levande ljus. Vi firade nämligen två år. Tänk! Vi har varit tillsammans i två år! Vart har dessa åren tagit vägen? Även om vårt förhållande vissa gånger varit väldigt torbulent har jag insett att jag inte skulle klara mig utan honom. Älskar verkligen S så mycket, och hoppas att det kommer förbli så.

Vi spenderade dagen i Gränna och åt massor med polkagrisar, såg polkagris tillverkning och mös på ett café i den varma höstsolen. På eftermiddagen satt vi på min ljuvliga balkong i solen med ett glasvitt och läste varsin bok. Tänk att det inte krävs så mycket för att tid tillsammans ska vara underbar. Dock höll S på med sina fotbollslag konstant, men det har jag väl börjat inse att det får jag leva med...

Idag var vi först och fikade på stans mysigaste Café Johan och hyrde sedan film påvägen hem för att inviga min nya DVD. När vi väl satt oss i soffan och filmen var på inser vi att vi redan hyrt samma film en gång tidigare, Taken. Tur för oss att det var en bra film iallafall, som var värd att ses två gånger! Nu innan S körde hem avslutade vi helgen med hans beställda middag, Laxfilé med kokt potatis, sparris och Hollandaisesås med fruktsallad till efterrätt. Nu sitter jag i köket, mätt som en plätt och ska börja läsa lite inför kommande vecka.

 

Imorgon ska E, R, J och jag till Volvo Construction Equipment i Braås som är vårt Host Company. Sen rullar veckan igång som vanligt. Nästa helg kommer älskade sis hit på besök, så får vi se vad vi ska hitta på för bus.


En väldigt trötter Anna på vår två årsdag!


S är i fullgång med att välja vilka smaker han ska ha på sina polkagrisar


En liten gottegrís har vi här!


Ost och skinkpaj till lunch i soliga Gränna


Världens finaste pojkvän på Café Johan


Jordnöt och mandeltårta, Mums!


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0