SPA på Hotel Tylösand

Söndagens spenderades mesta dels uppe på relax avdelningen i ett mysig rum med bara glasväggar i en liggfotölj och blickade ut över havet. Satt där i lugn av avkopplande musik och skrev på min rapport, läste i min bok och vilade blicken ut över Kattegatt. Vågorna slog in mot stranden och hade man tur fick man även sen en säl då och då.

Lunchen bestod av skaldjurssoppa och lantbröd med salladsbuffé till förrätt och kalvstek med murkelsås och grönsakspaj till huvudrätt. Efter maten gick jag och badade mellan alla olika pooler. Började i en stekheta bubbelpoolen, tog ett kalldopp, gick runt på fotbad bland varma och kalla stenar och avslutningsvis la mig i relaxpoolen med speciel utforming av bottnen så man lätt kunde lägga där och se ut över havet.

Klockan tre var det dags för min topp till tå behandling. Den bestod av helkroppsmassage, ansiktsmassage, ansiktsbehandling och aroma inpackning över hela kroppen. En fantastiskt lyxig känsla att bli ompysslad så. Innan middagen han jag även med att gå på ett spinning pass. Tyvärr var aircondition sönder, så jag höll nästan på att svimma inne i rummet. Svetten bara flödade ner.

Dagen avslutades sedan med en fantastisk tre rätters middag.


Första kvällen efter middagen satt vi i baren och tog en drink


Middag på söndagen


Förrätt; Thai-skaldjurs Tiramisu


Huvudrätt; Ankbröst med rötbetor och getost


Håller ni med om att man blir tröttare av att varva ner?! Jag var helt slut när jag kom hem igårkväll.


Skönare pluggställe går inte att hitta.


Min middag jag köpte i Värnamo mellan tågbytena. Parmaskinka och brieost sallad med bröd och aoli. Nog den godaste salladen Värnamo har att erbjuda.




Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0