ingen rubrik

Jag har lovat mig själv att inte göra bloggen allt för personlig men jag tycker om att uttrycka mig i ord. Ord är väldigt vackert men kan även vara förödande...

Det är lätt att få sitt liv att se ut som ett paradis. Du beskriver ditt liv i positiva ord. Men bakom fasaden är en annan berättelse. Livet brukar inte bli lättare än vad man gör det till, men oftas är inte den lätta vägen den rätta. Livet är inte till för att vara lätt alla gånger, motgångar ger en kunskap och kunskap ger en visdom. Hade jag någon gång valt att välja den lättare vägen, vilken nu hade blivit den lätta vägen, för aldrig gör man alla till lags, hade jag kanske inte suttit här idag med de fantastiska vänner jag träffat.

Det är svårt, det är jobbigt och det sliter på mitt och S förhållande att bo ifrån varandra. Ingen dans på rosor. Jag har den mest underbara pojkvän man kan ha. Söt, charmig, trevlig och bara min. Jag är stolt över att kunna säga att han är just min pojkvän. Men kärleken växer inte om man underhåller den. Det kräver så enormt mycket från båda två. Ett samspel mellan två parter. Det är svårt när man lever två helt olika liv på olika håll. Vad blir genemskapen till slut? Kan man olda en kärlek utan gemenskap?

Jag är den typen av person som hela tiden behöver få saker bekräftat. Både på gott och ont. Det betyder även att jag vill ha en bekräftelse på vår kärlek. Det är ingen som kan förstå om man inte är öppna mot varandra. Vissa kvällar hade jag gjort allt för att kunna ligga i famnen på honom, känna hans värme och andetag i min nacke. Ibland, eller oftast, blir det inte som man tänkt sig. Men ändå måste man låta sig själv drömma. Att utväcklas som människa måste man ha framtids planer. Hur galna de än är, driver de människan genom motgång och lycka. Att alltid ta saker och ting som det kommer passar inte mig. Jag är en drivande kvinna, men utan mål vad ska jag kämpa för?

Jag är inte den som berättar för vem som helst att jag mår si jag mår så. Alla kan må dåligt, alla måste få må sämre någon gång för att kunna känna lycka när den inträffar. Är man alltid lycklig märker man tillslut inte att man är just lycklig. När man har en person som står en så nära vill man att det är på lika villkår. Förtroende är en strakt ord, svårt att nå, men när man väl nått punkten med att ge någon ett förtroende är det något värdefullt. Något man ska vårda ömt.

Ensam är stark, men tillsammans kommer man längre. Det är du & jag, och jag vill att det alltid ska vara du och jag. Vi måste blicka framåt. Hitta nyckeln som öppna våra dörrar.

Eller välja att åka med vinden på olika håll. Tårar löser inga problem.


Förlåt för flummigt inlägg. Nu ska jag packa resväskan för Tylösand imorgon. Det är SPA med familjen hela helgen fram tills måndag eftermiddag. Detta behöver jag, få komma bort lite och tänka på annat.

God natt.


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0