Eftermiddagsfika

Nu har jag satt mig ner med en hemma bakad kanelbulle och en kopp tea, efter att ha pluggat 2½ timme i skolan, handlat mat, ätit lunch med D och storstädat hela lägenheten inför imorgon. Då kommer nämligen hela min familj hit. Bäst för mig att här är rent och fint. Inte för att jag inte brukar ha det, mina kära vänner klagar nästan alltid på att jag är för huslig, men den här tenta-veckan har inte mkt blivit gjort. Mer eller mindre bara disken som blivit undan plockad. En hel hög med kläder i sovrummet som ska tvättas eller läggas in, en säng att bädda och dammsuga/våttorka alla golv. Sagt och gjort, nu har jag bara högen med kläder kvar. Den tar jag nog senare ikväll när det är säng dags.

Om en stund, efter fikan, ska jag ta fram Kirby igen och fortsätta plugga. Jag och Mr Kirby har en hat-kärleksrelation till varandra. Själva boken är den sämsta jag någonsin har som studiebok, men ämnet är intressant. Jobbigt! Varför då inte bara ha en intressant bok med?


Det är bara Mr Kirby som man kan datea i Velour-Mjukis-Dress

Hoppas ni har en bättre hälg framför er än jag som kommer sitta nersjunken i studier!

Vi hörs senare ikväll.


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0