Dimman ligger tät över stadsparken

Nu blir det mörkt allt snabbare om kvällarna. Riktigt mysigt! Tänder massor av levande ljus och myser under en filt.

Idag började min förmiddag med kaos. Vaknade vid tio efter gårdagens 50tals fest, tog på mig löparkläderna och sprang runt Munksjön. Hög och frisk luft med alla gula och röda löv på träden. Gillar verkligen hösten med alla dess färger. När jag kommer hem, har en timme på mig innan E kommer och hämtar mig, hoppar in i duschen och inser då att mitt vatten är avstängt. Får mer eller mindre panik och försöker få tag på någon som bor nära och är hemma. Sen blev det för mig att springa över hela gården i min lila morgonrock över till J. Orkar inte när oförutsägbara händelser inträffar.

Del 2 på terminen började idag med Micro Ekonomi. Suck, innan läraren började med första kapitlet hade hon sågat hela kursen och skrämt upp alla 300 elever i aulan. Den här krusen blir inte en dans på rosor, så det blir att bita i det sura äpplet dirket.

Känner mig så febrig idag, inte alls kul. Ska nu öppna min Anthon Berg-chocklad som Z rekommenderade förra veckan, och koka mig en kopp tea sen bädda ner mig i soffan. Fast klockan bara är 18.22 känns det som om det är mitt i natten. Saknar mig älskade pojkvän, hade gärna haft honom hos mig oftare.


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0