Stockholm är världens bästa stad!

Hela helgen från fredags morgon har jag varit i Stockholm. Jag tycker att det är en helt fantastisk stad. Det har varit simhoppstävlingar för mina duktiga små hoppare, Aqua Rapid. Jag har även träffat älskade underbara J. Vi var och åt hummer på Mellow i fredags och avrundade kvällen med en drink på Olssons Skor.

Lördagen började tidigt, men samling redan klockan sju på badet. Hade inhoppning med mina hoppare och två av dem körde sedan en 3m tävling. Efter förvirrade dommare, med förvirrade tränare och hoppare löste sig tävlingen till det bästa. Och min ena tjej kom hem med ett silver.

Påväg från JSS övernattningsställe, påväg upp i stan, går jag vilse som vanligt. Det är en ny vana jag dragit på mig. Ringer J helt förvirrad, som så klart inte har en aning om vart jag befinner mig. Lycklig blir jag när jag äntligen hittar till Mariatorget och känner igen mig. Möter upp J, sedan tar vi en runda i stan. Går förbi NK och Sturegallerian, tar en kaffe på Fresco, möter upp E och köper skor. Kom äntligen hem med mina kängor jag suktat efter länge. Det blev ett par bruna curlingkängor från Bally. Så nu får jag hoppas på att det blir mågon vinter. Vi avslutade vår mysiga dag med middag på East. Den var väldigt god och enligt J är det stans godaste sushi.

Nu är det snart dags för mig att bege mig till badet. Känner mig jätte hängig och trött. Var i skolan redan klockan 8 imorse, sen efter jag hämtat ut min nya laptop från posten har jag mest legat och vilat mig på soffan. Slumrade till en timme med. Hoppas jag inte blir sjuk!

Är så himla glad att min laptop från HP äntligen kommit. Den har så hightech att jag knappt förstår hur man gör. Och jag som tyckte MAC var jobbiga... Haha.


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0