Solsken

En varm sommardag med massor av sol! Så himla underbart att den svenska sommaren har visat sig nu. Synd bara att jag suttit inne på mitt kontor hela dagen. Tankarna bara flyger förbi hela tiden att jag hellre vill vara ute med nära och kära.

Har en händelserik vecka framför mig. Tycker om att ha saker att se fram emot. Ikväll Blir det Sushi på Haj med M. Att bara få mysa i kvällssolen med god mat och ett glas vin, kommer bli underbart. Sen såklart blir det att se fotboll ikväll, U21. Får se om jag och M tar oss in till Lund eller vi väljer kanske att ha en lugn tjejkväll istället.

Satt på mormors terras på lunchen i den stekande solen. Vi åt varsin stor räkmacka med hemma lagade muffins till efterrätt. På något sätt får sommaren livet att bli lättare. Folk blir mycket gladare och lättsamma så fort solen skiner. Men det är klart, alla vill ta vara på tiden så gott det går. Sommarvärmen är trots allt bara en bråkdel av hela årets utdelning av väder.

Jag har kommit fram till mitt nya miljötänk för ett par dagar sen. Så från och med nu ska jag cykla så mycket jag kan överallt. Det är både skönare med motion och friskluft, men även mycket bättre för miljön. Jag och S har bestämt att köpa nya cyklar efter helgen, så i tillsammans kan ta oss runt. Malmö är trots allt en rund stad med mycket cykelbanor, så det finns ingen som kan komma med undanflykten att det är bättre att köra dessa 2km än att cykla.

Dags för mig att packa ihop mina saker för idag och bege mig hemåt.

/ Anna

Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0