Fortsättning...

Nu har jag ätit en super mysig middag med S. Det blev grillad lax med klyftpotatis och romsås, med hemmalagad rabarberpaj som jag lagade hemma hos mormor innan idag. Vi satt nere på hans gård och åt middag. Helt underbart.

Fortsättning på helgen.

K's 20års fest. En trevlig hemma fest med snacks och goda hemma lagade tårtor. Sötmonster som jag är åt jag både av jordgubbstråtan och kladdkakan. Vi satt där hela kvällen, drack vin och bara pratade. Kul att träffa folk man inte ser så ofta och även en massa nya ansikten. Cyklade hem i sommarnatten och vaknade inte förens vid lunchtid, då tre personer redan ringt och väckt mig. Varje gång tänker jag, nästa kväll ska jag stänga av mobilen, men alltid glömmer jag.


K, H och jag i köket.

Vid lunch ringde en killkompis och frågade om jag inte ville komma och grilla, men tog mig bara en snabbsväng in och hälsade på. Sedan körde jag hem till mormor. Satt i solen, fikade och läste i min bok. Himla skönt att bara sitta i en fotölj i solen och läs en bok. Medans mormor sen tvättade lite av min tvätt så bakade jag rabarberpaj. Jag tycker att rabarber tillhör sommaren, precis som jordgubbar och hallon. Precis innan S kom,han jag plocka en del röda vinbär som jag ska äta till frukost imorgon.

Påvägen hem körde vi inom S´s föräldrar och tittade på deras nya valp. Det var den sötaste jag sett på så länge. Älskar hundar. Väntar bara på att S ska inse att vi ska köpa en liten parvel vi med, Det lär dröja dock, för vänta tills jag har tid att ta hand om den.


I solen på mormors altan.


Mina två små älsklingar.


Grillning nere på gården



Dags för mig att hoppa i säng.

God natt!



Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0