Jordberga

Nu har jag jobbat på fälten hela dagen på Jordberga gård. Vilka barndomsminnen som kom fram. Jag förstår inte hur jag orkade ett par veckor i sträck. Det är verkligen super jobbigt. Slutade redan klockan tre idag eftersom det är fredag, och har redan hunnit med och sova en timme. Det har varit strålande sol hela dagen så det har blivit att gå i bikinitopp, gummistövlar och mjukis shorts. Ingen vacker syn, men ack så bra när man ska få lön för att bli brun.

Har för tillfället jätte ont i huvudet, men äter lite chocklad nu som säkert kommer pigga upp. Snart är det dags för mig att packa till imorgon, då det bär av till Båstad. Ljuvligt!


Systeryster sitter på asfalten bredvid trakorn och pausar.


Här satte jag mig  istället.


Dags för vår picknick till lunch.


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0