För fint väder!

Det blev inget istället Ystad idag, helt enkelt för fint väder. Så det blev sol och bad vid poolen, för det var alldeles för mycket tång i havet. Efter lunch blev det att plocka jordgubbar med mamma. Riktigt mysigt. Cyklade först ner till golfklubben och kollade vår starttid för imorgon, och fortsatte sedan hela vägen till Skateholm. Brist på jordgubbar kan vi inte påstå att det är. Det var så mycket bär att de växte på klasar i buskarna, skulle ju nästan kunna tro att det var stora röda vindruvor. För min del skulle de vägt in mig före jag gick ut på fältet och sedan när jag kom in igen, för jag åt nästan lika många som jag plockade i mina burkar. Tur att jag älskar jordgubbar, för de är bland de nyttigaste bären. Fyllda med en massa järn och C-vitaminer. Bra nu på sommaren, så man inte drar på sig någon förkylning.





Dags för mig att åka till Ica Maxi med mamma i Trelleborg.


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0