Ensam igen

Jag vill ha min semester nu! Halva kontoret är redan lediga och resten är ute på lagret, sen sitter jag kvar här i min ensamhet och bara vill ut i solen, ner på Bo01 och bada. Idag har jag ingenting att göra mer än att sitta av tiden. Jäkla tråkigt jobb det här. Erkänn, ni där hemma, att tiden går så mycket fortare när man har saker att göra än när man väntar. Sekunderna känns som minuter och dagens höjdpunkter är fikan klockan 10, lunchen halv ett, sen halv fem när jag får gå ut i det fina vädret.

Tycker inte ni, som jag, att jag egentligen borde ha tusen saker att göra. Jag slutar ju här ifrån jobb på fredag, så jag brode ha massor att plocka undan och göra klart. Även om jag letar in i minsta vrå så kan jag knappt hitta något att göra. Vet inte hur mycket korrespondens jag satt in, eller hur många fakturor jag konterat de här dagarna. Något som jag egentligen bara har som extra jobb.

Jag känner mig som en dyster kvinna, vilket jag egentligen inte är. Personligen tycker jag att jag är en glad, öppen och trevlig tjej. Men vissa dagar blir så tunga när de inte börjar bra. Är sugen på min hembakade rabarberpaj som står i kylen hemma. Ska nog ta med den ikväll och bjuda på. Synd om den ska stå där och bli gammal.

Hela våren tränar man inför att ha en snygg kropp till sommaren, men sen under sommarmånaderna känns det som alla börjar synda igen. Iallafall jag, äter mycket mer glass än vad jag vanligtvis gör, dricker mycket mer kallt gott vin och äter mycker mer goda bär- och fruktpajer. Det hör ju ändå sommaren till, ellerhur!




Comments
Posted by: i

Tack så mycket ! men är nt als nöjd med den.

Söt blogg ! :D <3 lägga till varan på blogg lovin ? (a) <3

2009-07-01 @ 11:34:17
URL: http://presspause.blogg.se/
Posted by: LENA

tack desamma sötnos! :D kram <3

2009-07-01 @ 11:55:24
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/
Posted by: Anonym

Tack=)

2009-07-01 @ 12:32:51
URL: http://saraabs.blogg.se/
Posted by: María

vill också till bo01 har inte varit där sen i söndags :P

2009-07-01 @ 17:59:06
URL: http://marialatina.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0