Engångsgrill och tennisboll

Godmorgon mina underbara läsare!

Igår efter jobb blev det fullt ös. Jag hade nämligen sagt till mina närmaste kompisar att komma ner till Ribban med picknick och brännboll. Igår eftermiddag var det verkligen underbart väder, men det såg mörkt ut ett tag att det skulle bli åska. Peppar, peppar så kom det inte ens några moln över oss och alla kom som de sagt. Redan efter fem min började våra problem. Två av tre engångsgrillar vägrar att ta fyr. Inte ens T, som är vår trogne scout, lyckades till en början. Men efter mycket viftande och blåsande stod sen alla tre i glöd. Det var ganska blandat av vad som grillades, men hamburgare, majs, flintastek, korv etc. Efter alla ätit upp så spelade vi brännboll. Tjejerna mot killarna. Vem kom på den dumma idén? Tjejerna fick springa som tokar, medans killarna bara brände och brände. Sen när det var byte, fick tjejerna springa ännu mer, medans alla killar gjorde homerun nästan på varje slag. Orättvist!

När myggen sen kom fram vid halv elva, flydde vi snabbt som tusan. Verkligen en jätte trevlig kväll igår, synd bara att det var jobb idag så det inte blev mer än något glas vin. Sen ångrar jag mig att jag inte tog badkläder på mig. Även om det var mycket tång hade vi kunnat ta oss ett dopp för sakens skull. Det får bli tills i eftermiddag, då vi ska ner till sommarstugan på jobbavslutning med bad och grillning. Den här gången på en riktig Weber-grill, ingen coop-engångsgrill för 35kr. 


S & T, så somriga så.


O & A med en flaska vitt i högsta hygg.


Á & I, med stans största picknick korg


M är alltid så Chick!


Jag och Amigo, den sötaste chihuahua jag sett!


En brunbränd S, precis nybadad


Vackra Josefine


K & E


Comments
Posted by: i

härliga bilder !



haha aa visst vem älsakr inte skärgården lixom ? (;

2009-07-03 @ 10:15:36
URL: http://presspause.blogg.se/

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0