Smögen

Då har jag kommit hem från min underbara lång weekend med S. En jätte mysig resa först till Göteborg sedan vidare till Smögen på SPA.

Vår tripp började i onsdags morse. Vi tryckte in all vår packning i det pyttelilla bagageutrymmet som nu en Prosche har. Typiskt, jag som packat lika mycket som vanligt. När allt var instuvat begav vi oss ut på E6:an mot Göteborg. Lite i elva är vi framme och kör förbi världens längsta kö på Liseberg. Vi beslöt oss därför för att checka in på Scandic Opalen, äta lunch och sen gå till Liseberg, då alla morgon pigga barnfamiljer kommit in. Trodde vi va! När vi kom en timme senare var kön ÄNNU längre. Något av den längsta kön jag någonsin sett. Efter en mildare hjärtattack insåg vi, att vi som redan hade inträdesbiljetter fick gå före hela kön och slapp vänta. När åkbanden var på, spökhusbiljetterna i fickan, så kom S på denna fantaiska idé att vi åker Kanonen först, eftersom där är 45min väntetid, så är den avklarad, och vi kan åka alla andra efteråt med mindre kö. Om någon ska ha nobellpriset så är det han med denna ljuvliga idé. Vi stod en och en halv timme i kö och när vi äntligen åkt Kanonen som tog 30 sek, är den mellan 45 min - 1 timmes kö på alla andra kruseller med. Efter tio timmar inne på nöjesfältet gick vi med väldigt trötta fötter hem och somnade framför TVn med kläder och allt på.

Torsdagsmorgonen började med en stor god frukost med allt från pannkakor till ägg och bacon. Vi lämnade hotellet och gick upp till Avenyn för lite shopping. Innan allt bar av vidare till Smögen lunchade vi med C.
Dumma jag som trodde att Smögen inte låg så långt bort från Göteborg, visade sig ha helt fel. Med en timmes felkörning tog det oss nästan två och en halv timme till vårt hotell. När vi ankom väntade en god trerätters middag på oss och ett glas Rosé. Under kvällen tog vi det lugnt och satte oss i hotellbaren för en cocktail.

Eftersom vi bodde på ett SPA hotell var all mat som vi fick väldigt nyttig. Till frukost fanns det bla hemma lagad müsli, färska bär och frukt att välja på, samt en massa goda ostar och nybakat bröd. Klockan elva på fredagsmorgonen var det bokat SPA för oss. Jag hade 65min Aroma inpackning framför mig, med boduscrub, oljemassage och hår- och ansiktsmassage, medans S hade valt en ansiktsmassage och portömning. Tror inte han njöt lika mycket som jag, men hans hy strålade när han kom ut. Innan vi bar oss ut i full storm på Smögenbryggorna åt vi lunch på hotellet. Eftermiddagen spenderades sedan ute bland alla fina båtar.

En annan smart idé som jag kom på var att vi idag skulle köra "inom" Jönköping för att se på ett boende till mig inför hösten. Inom?! Det tog nästan två timmar längre att köra dit, plus att vi från Göteborg fick köra upp åt landet istället för i rätt riktning mot Malmö. Tror inte S super-uppskattade det, men nu fick jag åka tryggt dit istället för att jag själv skulle köra upp i veckan och titta.


I kö till Kanonen för första gången


S utanför Spökhotellet, jag trodde jag skulle dö i en hjärtattack där inne!




S hänger upp sin packning på Smögens Havsbad


Huvudrätten första kvällen






När vi sitter i våra mysiga morgonrockar och tofflor och väntar på våra behandlingar




Lunch, en sallad med färskaräkor







Herren på täppan!


Underbart vackra Smögen







Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0