Jönköping, internet, nollning, fest och en massa nya vänner!

Måste börja med att säga förlåt till alla er som läser min blogg dagligen! Jag har flyttat till Jönköping och inte haft något internet tills idag. Nu är jag back on track och kommer komma med så mycket uppdateringar som möjligt för er om mitt nya studentliv i Jönköping, Internationella Handelshögskolan, mina vänner och allt som är runt om!

Jag har tänkt att gör ett inlägg per dag som jag varit här, så är det lättare för er att läsa. Men först ska jag berätta lite om varför Jönköping.

Jag är här för att läsa en kandidat examen i International Management (IM) på International BusinessSchool in Jönköping. Det är en utbildning helt på engelska och jag har ungefär 25% internationella studenter i min klass. Allt från Nepal, Polen, Kina, Mexico, Ungern etc. Hur kul som helst att träffa folk från andra nationaliteter.
Utbildningen kommer att inrikta sig på ledarskap och organisations utveckling, det ingår minst ett år utlandsstudier vilket jag ser fram emot jätte mycket. Som ni flesta vet har jag redan läst ett år av IM i Australien, därför kommer mina tre år här inte bli lika hektiska som för alla andra. Har därför lagt till lite mer språk och psykologi kurser i mitt program.

Utbildningen börjar inte förrän på onsdag och lovar att berätta för er hur det är. Byggnaden och lokalerna är näst intill helt nya, då skolan slog upp sina dörrar så sent om -94.


Comments

Comment here:

Name:
Remember?

E-mail: (publishes not)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0